Vložil:Twyggy - 13. listopadu 2010
... a pár tipů jak ztratit nervy při jeho zušlechťování.
Stavba vozu jako taková není složitá a je velmi pěkně popsána opět zde. Já pouze přidám pár svých postřehů, kde a co je možné dělat jiným, zvráceným způsobem a navrch se podíváme na možnost oživení této zdařilé stavebnice a pravděpodobně také jak přověřit třes v rukou a sílu nervů.
První postřeh se týká střechy, tu jsem nejprve dobrousil tak, aby na skříni seděla co nejlépe. Pak ji stačí přilepit na pár místech gelovým lepidlem a zevnitř spoj pojistit řádnou dávkou tekutého vteřinového lepidla. Lepidlo hezky zavzlíná do spoje a tím jej utěsní. Tmelení spoje tím odpadá a při troše opatrnosti není nutno spoj skoro vůbec brousit. Ti pohodlnější z nás jako já plesají :)
K vyvrtání předznačených děr pro osazení madel a leptů jsem použil vrták 0.3mm, pro stupačky pod vraty a horní lávku se hodí díry průměru 0.5mm. Lepení horní lávky se může zdát trochu problém, do děr 0.5mm zapadnou pacičky leptu docela na těsno a proto je lepší celou lávku nejprve usadit a poté zalepit. Jak ale na to? No samozřejmě jak jinak než snadno. Stačí provrtat díry skrz celou střechu a lepidlo dávkovat zevnitř. Toto je první možnost. Lepidlo se ale dávkuje obtížně a buď lávku nezalepí, nebo vyteče na vrch střechy což je nejen nežádoucí, ale hlavně nevzhledné a tím pádem nepřípustné. Stačí tedy zevnitř díry zvětšit na libovolný větší průměr tak, aby jsme se samozřejmě neprovrtali skrz, ale aby byly pacičky lávky dobře přístupné. Pak je už pohodlně zajistíme kapkou gelového lepidla. Tentýž postup se dá použít u bočních stupaček pod posuvnými vraty.
Stavebnice oplývá vysokou kvalitou odlitku a značným počtem detailů. Co mi však nedalo spát je velmi sporadické naznačení výsypných klapek na spodku posuvných vrat. Toto "ústrojí" je ve skutečnosti celkem členitý a docela výrazný prvek vozu.
Rozhodl jsem se to tak nenechat a naznačit tento mechanismus trochu více plasticky. Přišlo na řadu měření a ke slovu se opět dostala stará dobrá nápojová plechovka s kamarádem měděným drátem. V podstatě jsem se rozhodl nařezat z plechu nové klapky, které jsem přelepil přes ty staré. No a navrch jsem nalepil měděný drát jako imitaci hřídele, na které jsou klapky umístěny. Výsledek dopadl asi takto:
Drát jsem také nalepil mezi vrata. Bude sloužit jako imitace kolejnice po které se vrata posouvají. Nezbytný doplněk, bez kterého bych neměl klidné spaní.A hlavně to bude vděčný prvek k patinování :)
Jako další detail se chystám doplnit ještě ke každé klapce dvě páky, jedna je nahoře, druhá dole. Nebude to asi nejodolnější prvek vozu, ale za pokus to stojí :) To však až příště...a příště nastalo dnes, uvidíme jak dlouho tento doplněk vozu obstojí a zda vůbec přežije procedůru lakování, obtisků a finišování modelu :) Na další vozy budu už "páky" instalovat trochu jiným, odolnějším způsobem, a to nalepením celistvého drátku pod klapku. Horní páka při stávajícím řešení drží na pramalém kousíčku lepidla :( Také by se dal celý mechanismus nechat vyleptat...
Pro dnešek je to vše. Vůz nyní poputuje do lakovny a potom se Vám, milí posluchači, opět přihlásíme dřív než ostatní ;)
No a jelikož čas trochu...hodně pokročil, bylo na čase udělat aspoň něco. Vůz dostal lak a obtisky "Zrniny" ČD Cargo od p. Jirana. Jako barvu jsem zvolil metodu pokusu a omylu. Základ tvoří červenodnědá Agama(C57P), do ní příjde tmavě hnědá Agama(tu si nepamatuju) a nakonec přikápneme kapku či dvě višňové červené(C54P), taktéž Agama. Stříkáme tenké vrstvy řídké barvy a výsledek je stoprocentní ;) Pod obtisky Sidolux, na obtisky Tensol (Agama :) ), potom znovu Sidolux a na vrch příjde pokus se Sportakrylem, neboli matný lak. Doplnit přestavovače, kola ruční brzdy, ovládání výsypek a vůz může vyrazit....do vytríny :( Na trať si bohužel, zatím musí nechat zajít chuť...
A na závěr jedna finální.
Seznam vložených komentářů.
Vložil:vojtas (89.103.157.xxx) - 30. 11. 2010 15:47:49
Máš tam chybu,píše se PŘES a ne PŘEZ.
Vložil:vojtas (89.103.157.xxx) - 21. 12. 2010 13:24:58
Proč nemůže na trať Twyggy?
Vložil:Twyggy (88.102.211.xxx) - 21. 12. 2010 21:39:14
protože nemám kolejiště :)
Vložil:vojtas (217.29.8.xxx) - 1. 1. 2011 10:03:30
:-)
Články s podobným obsahem